سفر در زمان، جابجایی فرضی در دوره های مختلف زمانی به سمت گذشته و یا آینده است. تا به امروز، بعضی از نظریه های علمی، سفر در زمان را امکانپذیر می دانند اما ...

تجربه سفر در زمان و مکان های اسرارآمیز

سفر در زمان شاید برترین آرزوی بشر برای دستیابی به آن باشد سفری که همه چیز را تغییر میدهد . سفری که در برگیرنده تمامی اختراعات و اکتشافات بشر خواهد بود . ولی این امر از نظر عملی کاملا ناممکن است حداقل در زمان حال و آینده نزدیک ولی مکان هایی هستند که شما را آماده تجربه سفر در زمان هر چه اندک خواهند کرد ...


تونل زمان :


در چین تونلی وجود دارد که مدتی است تاسیس شده این تونل در منطقه Honghuagang در شهر زونیی واقع شده طول تونل 400 متر است و به این خاطر مشهور شده که وقتی از داخل تونل خارج میشوید زمان ساعت شما و یا ساعت های دیجیتالی ماشین 1 ساعت گذشته را نشان میدهد!!!

به طور مثال وقتی وارد تونل میشود و ساعت شما زمان 7:00 صبح را نشان میدهد و 5 دقیقه طول میکشد که از تونل خارج شوید ساعت شما باید به طور طبیعی 7:05 را نشان دهد ولی این طور نیست!!! در زمان خروج شما از تونل ساعت شما زمان 6:05 را نشان میدهد یعنی 1 ساعت زودتر از وارد شدن شما به تونل!!! ولی چگونه؟


هنوز دلیل قانع کننده ای برای آن ذکر نشده است . بیشترین چالش محققان این است :

زمانی که شما وارد تونل میشوید زمان معمولیست و به جلو پیش میرود اگر این اتفاقات و آثار را به میدان های قدرت مند الکترومغناطیسی ربط بدهیم باید زمان را کند و حداکثر متوقف کند ولی این گونه نیست. و این مهمترین چالش و مهمترین نقض برای جواب دادن به این پدیده میباشد. چون زمان نهایی وقتی از تونل خارج میشوید 1 ساعت زود تر از ورود شما را نشان میدهد!!!


این تغییر زمان و برگشت آن در 80٪ موارد انجام میشود. شاید مربوط به انحناهای فضا زمانی و یا نوعی از آثار الکترومغناطیسی باشد که چیز ساده ایست ولی تنها برگشت زمان به این موارد ختم نمیشود.


در چند سال گذشته هواپیماها یی که از مثلث برمودا می گذشتند خبر هایی از اتفاقات اسرار آمیز منتشر نمیکردند ولی گاهی آثاری بر روی تجهیزات الکترو مغناطیسی آنها وجود داشت به طور مثال تغییر ناگهانی قطب نما و انحراف کم از مسیر و گاه قطع و وصل شدن راداری با مرکز کنترل و... که میتوان همه این ها را به تغییرات مغناطیسی ربط داد . 

در همان بازه زمانی و چند سال پیش هواپیمایی مسافربری از فرانسه عازم برزیل بود که از مثلث برمودا گذشت در همان هنگام برج مراقبت گزارش داد که هواپیمای مذکور با چندین مسافر به مدت 20 دقیقه از دید رادار خارج شد و بعد از گذر زمان دوباره در رادار مشاهده شد . بعد از فرود مسافران و مکالمات خلبانان هیچ چیز غیر عادی مشاهده و گزارش نشده بود ولی تنها مشکل تاخیر در رسیدن به فرودگاه بود .


بعد از بررسی ها و پرسش و پاسخ ها هیچ چیز غیر عادی مشاهده نشد و حتی خود خلبان هم از این که هواپیما در این مدت از دید رادار خارج بود شوکه شد و نمیدانست که چندین دقیقه تاخیر داشته اند.

بعد بررس ساعت مسافران و ساعت هواپیما مشاهده شد  با این تاخیر 10 دقیقه زودتر رسیده اند!!! ( از دید مسافران و خدمه) یعنی زمان برای آنها کند و یا تا مدتی متوقف شده بود!!!


موارد مشابه زیادی وجود دارد مواردی که واقعا شگفت انگیزند .

شواهد سفر در زمان

زمان چیست؟ کسی نمیتواند زمان را به خوبی تصور کند!!! شما زمان را چه تصور میکنید؟!! حتی میتوانید برای آن تصوری داشته باشید؟

سفر در زمان موضوعی است بسیار عجیب و هیجان انگیز  آیا امکان دارد که بشر روزی در زمان سفر کند و به ابعاد مختلفی از فضا و زمان برود؟

آیا امکان دارد در آینده این موضوع تحقق یابد ؟  اگر این گونه باشد  انسانهایی که در آینده و در زمان سفر کرده اند باید  از خود شواهدی مبنی بر سفر در زمان به گذشته یا زمان حال بگذارند . شواهدی که در ادامه آنها را بررسی میکنیم شواهدی هستند بسیار حیرت انگیز. از نظر تئوری سفر در زمان امکان پذیر است  طبق نظریه خاص و عام اینیشتین سفر در زمان در حالت های خاصی امکانپذیر است.

 

طبق نظریه نسبیت خاص اینیشتین اگر با سرعتی نزدیک به سرعت نور حرکت کنیم زمان برای ما کند میشود در صورتی که برای ناظر زمینی عادیست.  به طور مثال فضاپیمایی را در نظر بگیرید که با سرعت نزدیک به نور حرکت میکند زمان برای خدمه و ساکنان آن کند میشود و برای زمینیان عادیست از این رو ناظری که در فضا پیما نشسته و زمانی که بیرون از آن طی میشود سریع است و در نتیجه شخص به آینده سفر میکند . به طور کلی همه ما مسافران زمان هستیم مسافرانی که فقط در یک جهت حرکت میکنیم و آن سپری شدن زمان است.

همچنین اینیشتین از طریق نظریه نسبیت عام ثابت کرد که اگر میدان های مغناطیسی فوق اشباع ایجاد کنیم میتوان ابعاد فضا و زمان را انحنا داد و به زمان های مختلف سفر کرد! به مانند شایعاتی پیرامون پروژه فوق سری فیلادلفیا ( پروژه فیلادلفیا)

اما سفر در زمان پارادکس و تناقضاتی دارد که فقط در حد نظریه میباشد و میتوان برای آنها جواب هایی قانع کننده داد و امکان دارد در آینده نیز جواب های کاملا منطقی به این نظرات داده شود . مثلا شما به گذشته ای سفر میکنید که پدر و مادر شما هنوز وجود ندارند پس چگونه امکان دارد شما وجود داشته باشید؟!!! یا اگر شما در گذشته کاری انجام بدهید که تاریخ را تغییر دهد و از حالت عادی خارج کند چه بر سر دنیای زمان حال شما می آید؟

 

برای اینها جواب هایی وجود دارد : جوابهایی از قبیل جهانهای موازی و وجود چندین جهان که اگر گذشته تغییر یابد در هنگام سفر به زمان حال شما به جهانی دیگر که به مانند جهان شماست ولی دست نخورده سفر میکنید!

یا ابعاد ناشناخته ای که اجازه تغییر به شما نمیدهد به مانند پرده و حاله ای میان شما و جهان گذشته

یا اگر تغییری در گذشته ایجاد کنید که منجر به تغییر حالت و روند زندگی دیگران و خودتان شود : مثلا کاری کنید که به دنیا نیایید!!! خود به خود در آن زمان تجزیه شده و در ابعاد فضا و زمان محو میشوید!

این ها توضیحات مختصری پیرامون زمان و سفر در آن بود حال شواهد آن را بررسی میکنیم :

در دسامبر ۲۰۰۸ باستان شناسان چینی تابوتی را پیدا کردند  و عقیده داشتند که تا به حال کسی به آن دست نزده . و کاملا دست نخورده بود

تابوت مذکور ۴۰۰ سال قدمت داشته و در نزدیکی شهرستانی قدیمی در چین به اسم Shangsi هست.

کل تابوت را خاک پوشانده بود بعد از تلاش باستانشناسان و با حذف کردن خاک اطراف تابوت با یک چیز شگفت انگیز مواجه شدند!!! یک ساعت که در پشت آن آرم سوئیس حک شده بود!!! این ساعت فلزی و گویا مربوط به زمان حال بود!!! زمان منجمد شده آن ساعت ۱۰:۰۶ را نشان میداد.

اگر مقبره برای ۴۰۰ سال دست نخورده بود پس چه چیزی باعث شده این مصنوع پیشرفته در آن باشد؟

 

شواهد بسیاری در رابطه با سفر در زمان وجود دارد به طور مثال وجود اشخاصی مدرن در روزگاران قدیم و یا وسایل مدرن در عکس های قدیمی و... بهتر است خود شما عکس ها را ببینید تا متوجه شواهد شوید:

 

در دوران جنگ جهانی اول و دوم هیچ کس حق پوشیدن لباسی به غیر از لباس جنگی در میدان ها ی جنگی نداشت از این گذشته وجود لباسی مدرن در دنیایی غیر مدرن کاملا غیر منطقی به نظر می آید مخصوصا در دوران جنگ جهانی عکس بالا نشان دهنده این موضوع است.

 

در عکس جوانی را که لباسی مدرن بر تن دارد وشاهده میکنید و همچنین تعجب اطرافیان نسبت به او!

همچنین عکس پایین :

یکی دیگر از مصنوعات عجیب و نقاشی ها نقاشی پایینی میباشد :

گفته میشود این نقاشی برای دوران ۱۸۰۰ میباشد زمانی که تا اواسط آن سال ها پلاستیک وجود نداشت!!!

به نظر میرسد یک مرد جعبه ای مانند جعبه سی دی در دستان خود نگه داشته که جنس آن چه در دست دارد پلاستیک است و بدیهی است در زمانی که پلاستیک نبوده سی دی نیز وجود نخواهد داشت.

شاید این جسم شیشه بوده ولی هدف از عجیب بودن آن جعبه مخصوص آن است!

 

شواهد زیاد دیگری وجود دارد . شواهدی از سفر در زمان

 

آیا به راستی میتوان به طور عملی در زمان سفر کرد؟ در صورتی که از نظر تئوریک این کار امکان پذیر است.

مسافران زمانی

یکی دیگر از نظریه ها در رابطه با مشاهده اجسام پرنده ناشناس و نقاشی های اسرار آمیز اهرام مصر و دیگر نشانه ها مسافران زمانی میباشد. این نظریه میتواند جواب بیشتر معما ها و پدیده های اسرار آمیز را بدهد و هیچ تناقضی در رابطه با هوشی فراتر از انسان و یا موجودات فضایی و عوامل ناشناخته ندارد و از نظر عقلی نیز قابل قبول تر است . این نظریه که من(نویسنده) بیشتر آن را قبول دارم و کمتر در فضای مجازی و به طور کلی در مباحث علمی از آن یاد میشود بسیار جالب و قابل قبول تر از هر نظریه ای در این رابطه است . در ادامه به نشانه های اثبات این نظریه و رابطه آن با مثلث برمودا و یوفو ها و ... میپردازیم و آن را به طور کامل توضیح میدهم .

نظریه مسافران زمانی به این معناست که یوفوها (اجسام پرنده ناشناس) در حقیقت وسایل پرنده ای از زمان آینده میباشد و مسافران آن وسایل پرنده همان انسانهایی هستند که از آینده به گذشته (زمان حال ما یا گذشته خیلی دور) سفر کرده اند . این افراد از آینده به گذشته یا برعکس سفر میکنند تا رویداد گذشته را نظاره گر باشند .

از نظر علمی سفر به گذشته دارای محدودیت هایی میباشد به عنوان مثال کسی که به گذشته سفر میکند و در آن زمان پدر یا پدربزرگ خود را میکشد چگونه در زمان حال وجود داشته یا کسی که به گذشته سفر میکند چگونه قبل از پدر یا مادر خود وجود دارد همه اینها تناقضات سفر در زمان میباشد که برایش نیز نظریه هایی بیان شده که راه حل هایی را پیش رو میگذارد به طور مثال : دنیاهای موازی (توضیح مختصر نظریه : در این جهان هزاران هزار دنیا وجود دارد که رونوشتی از ما را در بر میگیرد یعنی شمایی که این مطلب را میخوانید شاید فرد دیگری شبیه شما که شما نیست !(یکم پیچیده شد ولی مشکلی نیست دوباره از اول همونو بخونید میفهمید) همین الان مطلب را نیمه رها کرده و به کارهای خود مشغول میشود در حالی که شما آن را ادامه میدهید! (رونوشت شما با خود شما تفاوت روحی دارد!)) حالا این نظریه چه رابطه ای با مسافران زمانی دارد در حقیقت فردی که در گذشته همان کاری را که در بالا ذکر شد انجام میدهد در برگشت به گذشته به دنیای موازی سفر میکند که در صورت برهم زدن نظم فضا -زمان یک دنیا (برای او) نابود شده ولی بینهایت دنیای موازی بدون دستکاری باقی مانده . نظریه های دیگری نیز در همین رابطه وجود دارد مثلا فردی با همان اقدام بعد از مدتی کمکم تجزیه میشود و در بعد فضا و زمان ناپدید میشود .حال یا به همان زمان خود سفر میکند یا به طور کلی نابود میشود.

هنوز سفر در زمان محقق نشده ولی میتوان به گونه ای سفر در زمان را اثبات کرد. نظریه های جالبی ذکر شده که تناقضات را برطرف میکند در آینده نیز نظریه ها و دلایلی ارائه میشود که تناقضات  را به طور کامل برطرف می کند.

روزی میگفتند که انسان نمیتواند بیشتر از سرعت اسب حرکت کند چون بدن انسان توان تحمل سرعت بالا را ندارد ولی حالا میبینیم که هواپیماها و فضاپیماها با سرعت ۱۰۰۰ یا ۲۰۰۰ کیلومتر بر ساعت و چندین برابر بیشتر از سرعت صوت حرکت میکند. پس میتوان در زمان سفر کرد.

دلایلی را در رابطه با سفر در زمان در گذشته میگوییم:

مثلث برمودا یکی از اسرارآمیز ترین نقاط زمین است در طی ۳۰-۵۰ سال گذشته صد ها ابرکشتی و هواپیما مفقود شده و حتی اثری از خود به جا نگذاشته است به نظر شما این همه هواپیما و کشتی کجا رفته اند و حتی با تکنولوژی کنونی قادر به پیدا کردنشان نیستند شاید به گذشته!!!!!!!!!!

بله سفر در بعد فضا و زمان برای اثبات این رویداد دلایلی قابل قبول و عجیب دارم . اگر مطالعه ای در رابطه با اهرام مصر داشته باشید در برخی نقوش آن آثاری از لامپ الکتریکی! و حتی هواپیما و هلیکوپتر آپاچی کنونی میابید . عکس پایین

هلیکوپتر آپاچی و هواپیماهای کنونی قابل مشاهده است! حتی زیردریایی!!!

لامپ به وضوح مشاهده میشود!

همه اینها نشانه هایی از سفر در زمان در گذشته است. در ادامه تصویری حیرت انگیز از انسانی در کنار یک دایناسور میبینیم که لباس مخصوصی دارد!

کتیبه ها نوشته هایی قدیمی هستند که گاهی اتفاقات گذشته را در قالب یک شعر یا داستان بازگو میکند. قوم مایا ها از اقوام عجیب گذشته میباشند در قسمتی از این کتیبه اثرات و نحوه انفجار اتمی به طور کاملا دقیق و به وضوح نوشته شده که دانشمندان تا قبل از کشف سلاح اتمی از فهمیدن نوع این سلاح عاجز بودند!!!

برای سفر در زمان چند راه وجود دارد که عبارتند از: ۱. استفاده از سیاه چاله ۲. استفاده از انقباض زمان (توسط جاذبه های بالا و بسیار قوی (مانند پروژه فلادلفیا یا مثلث برمودا)) ۳. سرعت بالا یا بسیار نزدیک به نور و...

به راستی کشتیها یا هواپیماها در مثلث برمودا به کجا رفته اند ؟ به بعد و زمانی دیگر ؟ آیا یوفوها یا همان اجسام پرنده ناشناس وسایل و تکنولوژیهای فوق پیشرفته آینده است که مسافران آن به گذشته سفر میکنند و مسافر زمان هستند؟

همه اینها از عجایب هستی و معماهایی سخت هستند که ذهن هر دانشمند یا فردی عادی را به خود مشغول میکند. و آنان را متعجب میسازد.

پرش زمانی یا آشفتگی فضا زمان به پدیده ای اطلاق میشود که در آن صفحات زمان(گذشته یا حال یا آینده ) در لحظه ای به هم میرسند و درنتیجه منجر به پدید آمدن اتفاقاتی باور نکردنی میشوند .گاهی در دل این پدیده که تا حال اثبات نشده ولی مدارک نامعتبری از آن وجود دارد اتفاقاطی روی میدهد که تا کنون به عنوان معما باقی مانده است و همهگان را شگفت زده کرده است . در اتفاقات گاهی یک زمان تداخلی با زمان دیگر دارد که در نتیجه آن اشخاصی لحظه ای ظاهر شده و دوباره ناپدید میشوند این اتفاقات گاهی کند و تدریجی و گاهی به طور لحظه ای ایجاد میشود که به تبع آن فرد یا شئ مذکور تنها با طریق خاصی قابل مشاهده است به طور مثال از طریق عکاسی ( گرفتن و ثبت یک لحظه)  گاهی برخی از افراد با یک چشم به هم زدن فکر میکنند لحظه ای در جایی دیگر به سر میبرند و بعد چشمان خود رامیبندند و میمالند و میبینند در همان جای اول خود هستند و فکر مییکنند که دچار توهم لحظه ای شده اند ولی حقیقت غیر از این است آنان مسافران زمان بودند!!!!!!!!!!!!حال به بررسی برخی از شواهد که از نظر اعتبار در رده بالایی قرار دارند میپردازیم :

بر اساس تئوری های نسبیت اینشتین، زمان به اندازه ای که ما فکر می کنیم، ثابت و پایدار نیست. به عنوان انسان، ما با زمان تطابق پیدا کرده ایم و تکامل در ما باعث ایجاد ساختارهایی برای کنار آمدن با این مسأله شده است، در صورتی که در حقیقت، زمان مفهومی کاملاً ناپایدار بوده و در این مطلب، نمونه هایی از این ناپایداری را مورد بررسی قرار می دهیم. پرش های زمانی، هنگامی اتفاق می افتند که لحظه حال با یکی از لحظات گذشته برخورد یا همپوشانی پیدا کند و می تواند برای هرکس در هر یک از این زمان ها اتفاق بیفتد. با این حال، این نوع حادثه معمولاً از چشم کسی که در زمان قبل تر است، پوشیده می ماند. خوب می پرسید که آیا مدرکی دال بر این نوع پدیده وجود دارد یا نه؟ خوب اگر بدانید کجا دنبالش بگردید، مدارک زیادی را خواهید یافت. در واقع، این پدیده آن قدر زیاد اتفاق می افتد که در زبان انگلیسی برای آن کلمه خاصی ساخته شده است. (کمی جلوتر توضیح خواهیم داد.) هنگامی که یک پرش زمانی رخ می دهد، هر دو طرف درگیر (از لحاظ زمانی) می توانند آن را در واقعیت خود تجربه کنند.

.


بر اساس بیشتر پرونده های بررسی شده در این زمینه، این حادثه بیشتر از چند ثانیه به طول نمی انجامد. ذهن انسان نیز با داشتن بخشی به نام سانسورگر، بلافاصله تلاش خود را برای پاک کردن این اتفاق غیر عادی شروع می کند. به همین خاطر شاهدان این نوع اتفاقات معمولاً می گویند: «می تونم قسم بخورم که... شد» یا «حتماً چشمام اشتباه دیدن!» یا «باور نمی کنید اگه بگم چی شد!» چون برای مثال، فرد مذوکر در فرودگاهی که چندین دهه قبل تر فعالیت داشته و اکنون متروک است، هواپیماهای قدیمی را به صورت پارک شده دیده یا در جاده ای روستایی در اروپا، رژه سربازانی با لباس نظامی روم باستان را مشاهده کرده است. تقریباً در تمامی این نوع گزارش ها، شخصی که شاهد پرش زمانی بوده، پلک زده یا چشمان خود را می مالد، ولی در همین لحظه متوجه می شود که چیزی که مشاهده کرده، ناپدید شده است. از زمانی که دوربین های عکاسی ابداع شدند، گاه و بیگاه، شاهد ثبت این نوع پدیده ها نیز بوده ایم. در حقیقت این نکته که دوربین های قدیمی تر، مثل دوربین های سریع امروزی، شاتر سریع نداشتند، نیز ممکن است در ثبت این نوع پرش ها تأثیر داشته باشد. توجه داشته باشید که تمام پرش های زمانی چند لحظه ای نیستند. مواردی بوده که کسی وارد اتاقی شده و خود را در زمانی کاملاً متفاوت یافته است.
1- یکی از این موارد مربوط به آقای آرچی، راننده مسابقات اتومبیل سواری است که در سال 1953، هنگامی که از بیرمنگام به لندن می رفت، برای یک نوشیدنی در روستایی در نزدیکی Borton-on the-Water توقف کرد. او اتومبیل آستین - هیلی 100/4 خود را در بیرون یک فروشگاه پارک کرد و برای خرید وارد آنجا شد و از دیدن مردمی که به نظر متعلق به قرون گذشته بودند، شوکه شد. پس از چند دقیقه که تلاش او برای ارتباط برقرار کردن با مردمی که ملاقات کرده بود با شکست مواجه شد، صحنه به آرامی محو شد و خود را مقابل فروشنده ای دید که با حالتی ترسیده و نگران از او پرسید که آیا حالش خوب است یا نه! به نظر می رسید او تصور کرده آرچی شبح دیده است، در صورتی که در حقیقت یک پرش زمانی را تجربه کرده بود.

2- مردی به همراه همسر و دخترش تصمیم گرفتند تا برای فرستادن یک کارت پستال برای یکی از دوستان شان با اتومبیل خود به یک مرکز پستی مراجعه کنند. همسر و دخترش هنگامی که او از ماشین خود پیاده شد، شاهد ناپدید شدن او بودند. پس از حدود 5 دقیقه او دوباره ظاهر شد و به خانواده اش گفت که 100 سال در زمان به عقب رفته است. در آن زمان، به جای دفتر پستی، یک فروشگاه کاغذ و لوازم تحریر در آنجا قرار داشته است و برای اثبات هم چند برگ کاغذ مومی که مخصوص آن دوره بود در دست داشت.

3- دو دانشجو علاقه عجیبی به مطالعه نوشته های لاتین روی سنگ قبرها در یک گورستان داشتند. یک روز زمانی که در حال خواندن و ترجمه یکی از این سنگ نوشته ها بودند، یکی از آنها در مقابل چشمان دیگری در هوا محو شد. سپس به سرعت به پلیس مراجعه کرد و گزارش داد که دوستش در برابرش ناپدید شده. درست حدس زدید. پلیس ها حرف او را باور نکردند بلکه وی را به خاطر قتل دوستش و مخفی کردن جسدش در گورستان مذکور بازجویی کردند. سپس برای پیدا کردن جسد دوستش به گورستان رفتند ولی چیزی پیدا نکردند. پس او را به دلیل نبود مدرکی مبنی بر قتل، آزاد کردند. مدتی بعد او دوباره به محلی که دوستش ناپدید شده بود مراجعه کرد و در کمال ناباوری در کنار سنگ قبر، متنی را یافت که از طرف دوستش بود و خطاب به او نوشته شده بود که به زمانی در گذشته منتقل شده و نتوانسته به زمان عادی بازگردد. دانشجوی مذکور دوباره به پلیس مراجعه کرد و آنها را در جریان کشف جدید خود گذاشت. ولی همانند بار اول، آنها حرف او را باور نکردند و فکر کردند او توجیهی برای قتل خود دست و پا کرده. اما پس از آزمایش نوشته مذکور، مشخص شد که نوشته بسیار قدیمی بوده و او راست می گفته.

۴- سر ویکتور گودارد که در بریتانیا به پدر نیروی هوایی پادشاهی آن کشور معروف است، تجربه ای نیز در این زمینه داشته است. در سال 1935 او که برای رفتار بزرگوارانه و صادقانه اش برای خاص و عام محترم بود، تجربه ای شگفت انگیز و در عین حال عجیب را که از توضیح آن قاصر بود، پشت سر گذاشت. او در آن زمان به عنوان فرمانده عملیاتی خدمت می کرد. در یکی از پروازها از ادینبرو در اسکاتلند به سمت اندوور در انگلستان، تصمیم گرفت از روی منطقه هوایی متروکه در رم در نزدیکی ادینبرو بگذرد. در محوطه این پایگاه متروکه، انواع گیاهان رشد کرده بودند. هنگرها در حال از هم پاشیدن بودند و تعدادی گاو در حال چریدن در محوطه پاک هواپیماها دیده می شدند. در ادامه مسیر به سمت اندوور ناگهان توفانی شدید و عجیب درگرفت. در میان ابرهای زرد و قهوه ای توفان، کنترل هواپیما از دست او خارج شد و در حرکتی مارپیچی به سمت زمین شیرجه زد. خلبان با مهارت، از برخورد با زمین جلوگیری کرد و در همین لحظه متوجه شد که در حال ادامه مسیر به سمت مبدأ در حرکت است. زمانی که بالای فرودگاه متروکه رسید، توفان ناگهان محو شد و هواپیمای گودارد در هوای آرام و زیر نور شفاف خورشید پرواز می کرد. اما فرودگاه تغییر کرده بود. هنگرها کاملاً نو به نظر می رسیدند و 4 هواپیما نیز روی زمین نشسته بودند. 3 فروند از آنها مدل آشنایی داشتند. ولی رنگ زرد غیرعادی داشتند. چهارمین هواپیما نیز یک تک بال بود که نیروی هوایی در سال 1935 از آن مدل در اختیار نداشت. مسأله عجیب دیگر این بود که تمامی مکانیک ها لباس آبی رنگ به تن داشتند در صورتی که تا جایی که گودارد می دانست، لباس مکانیک های نیروی هوایی به رنگ قهوه ای بود. نکته دیگر اینکه هیچ کس متوجه پرواز هواپیمای او بالای سرشان نبودند. پس از دور شدن از فرودگاه، دوباره توفان شروع شد ولی وی پس از بیرون آمدن از آن، دوباره به سمت مقصد حرکت کرد و بدون مشکل دیگری به آندوور رسید. چهار سال بعد در سال 1939، نیروی هوایی بریتانیا، هواپیماها را زرد رنگ کرد، لباس مکانیک ها آبی شد و هواپیماهایی که گودارد دید، وارد ناوگان هوایی آن کشور شد. آن طور که از ظواهر برمی آید، گودارد 4 سال در زمان به جلو رفت و پس از مدتی به زمان خودش بازگشت. مسأله عجیب دیگری در مورد این شخص این است که 16 سال قبل، گودارد حادثه غیر عادی دیگری را نیز تجربه کرده بود. در عکس شماره 3 که در سال 1919 گرفته شد، در سال 1975 توسط شخص گودارد انتشار یافت و تصویر گروهی اسکادران گودارد را نشان می دهد، صورت نیمه محو کسی را می بینیم که در اسکادران نبود. گفته می شود که این صورت مربوط به فردی جکسون، مکانیک نیروی هوایی است که 2 روز قبل از برداشتن آن تصویر در یک حادثه برخورد با یکی از ماشین های هواپیما کش کشته شد. در حقیقت مراسم تشییع جنازه او دقیقاً روز برداشتن تصویر مذکور است. بعضی از افراد معتقد بودند که جکسون بدون اینکه بداند مرده، برای عکس یادگاری دسته جمعی حاضر شده است!

5- یکی دیگر از عکس های مربوط به پرش زمانی، مربوط به دهه 1940 میلادی بوده و در اینترنت بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در آن عده ای از مردم دیده می شوند که برای افتتاح پل ساوث فورک در بریتیش کلمبیا جمع شده اند. در میان آنها، مردی مشاهده می شد که عینک آفتابی مدرن به چشم دارد، سویی شرت مدرنی نیز به تن داشته و در دستش یک دوربین عکاسی مدرن و پیشرفته دارد.(تصویر عکس شماره4)
6- یکی دیگر از موراد معروف به یکی از فیلم های چاپلین برمی گردد، جرج کلارک اهل بلفاست ایرلند، معتقد است مسأله بسیار جالبی را کشف کرده است. او در قسمتی از ویدئوی اولین اکران فیلم سیرک چارلی چاپلین، که در سالن Graumanns Chinese Theatre در سال 1928 روی پرده رفت، کشف کرد که یک خانم در حال راه رفتن در خیابان، دستش را رو ی گوشش گذاشته و در حال صحبت کردن با یک تلفن همراه است. در صورتی که در آن سال هیچ تلفن همراهی وجود خارجی نداشته است.